نگین رایان

  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:19

فهرست و توضیحات:

مقدمه

تجزیه و تحلیل

منبت

منبت کاری

با آنکه امروز منبّت اصفهان به صورت اصیل و اولیه ساخته نمی شود اما هنرمندان اصفهانی کماکان با طرحهای بسیار زیبایشان آثار بسیار جالبی بر روی چوب بوجود می آورند. از اساتید معروف این رشته می توان استاد عبدالله باقری، استاد یعقوب جابری، استاد ابراهیم دالوند و استاد کمال مسائلی را نام برد.

مهمترین استادانی که برای اولین بار در اصفهان با منبّت جدید یا فرنگی اقدام به ساخت مبل های استیل و سایر اشیاء کردند: استاد احد صنیعی، موسی آقایان، اکبریان، قلمزن و ... می باشند.

منبت کاری روی چوب در زمره هنرهای ظریف و از جمله رشته&zwnj های صنایع دستی استان یزد است که طی سالهای اخیر در حال احیاست.

منبت کاری، تلفیقی از هنر و حوصله هنرمندانی است که با استفاده از مواد اولیه ارزان و ساده ، محصولاتی با ارزش خلق می&zwnj کنند.

هنرمندان منبت کار یزدی با استفاده از چند قلم و اسکنه فلزی ، هنر دستی خود را بر روی چوب نمایان می&zwnj کنند.

آنها خطوط و نقوش موجود در ذهن خود را با استفاده از خطوط کوفی و نقوش اسلیمی، ختایی، گل و مرغ ، بر روی چوب کنده&zwnj کاری می&zwnj کنند.

محمد بهشتی نژاد روز سه&zwnj شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دوره&zwnj های کوتاه مدت آموزشی این هنر از سوی سازمان میراث فرهنگی در دست اقدام است.

وی در مورد اهمیت منبت کاری گفت: فعالان این بخش در استان با استفاده از هنر خود ، محصولاتی نظیر قاب عکس ، قاب آیینه ، جعبه قاشق و چنگال ،سرویس- های رومیزی اداری و انواع ظروف تولید می&zwnj کنند.

بعد از ظهور اسلام و با توجه به گسترش روحیه ساخت مراکز مذهبی ومساجد،هنرمندان نخستین کسانی بودند که تمام توان و استعداد خویش را صرف تزئین مساجد کردند.



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-107981-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%85%d9%86%d8%a8%d8%aa/
  • ۹۵/۰۷/۰۵
  • reza dadashi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی