نگین رایان

۵۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
کاراموزی

معرفی مکان کارآموزی

شرکت هپی لند در سال 1383 با هدف فرآوری محصولات پوشاک در ایران به بهره برداری رسید و اکنون با بهره گیری از جدید ترین ماشین آلات و تکنولوژی تولید و تلاش و کوشش مدیران متخصص و کارکنان دلسوز خود محصولات متنوع خود را تعریف جهانی نموده و با اخذ گواهینامه های معتبر از جمله ایزو 9001 درمدیریت کیفیت یکی از برترین صادر کننده گان و تولیدکنندگان محصولات پوشاک در ایران و خارج از کشور به شمار می رود .

ما برآنیم نام ایران را در این صنعت با نام شرکت هپی لند بر قله های افتخار بنشانیم و شعار(( اولین انتخاب - آخرین تجربه )) را نهادینه نمائیم

گروه محصولات :

تزئینات، کیف، پوشاک بچگانه و بزرگ سال، محصولات سنتی گیلان



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
پروژه

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:3

فهرست و توضیحات:

در رفتگی مفصلی

انواع دررفتگی ها

علائم ونشانه ها:

درمان طبی:

درمان پرستاری:

پیشگیری: با استفاده از ابزار مناسب(مثل کفشهای مخصوص دویدن ) و آموزش و تربیت صحیح شرایط بدن با نرمش کردن قبل از ورزش می توان از صدمات ورزشی پیشگیری نمود .

درمان: شامل استراحت، یخ، اعمال فشار و بلند کردن عضو میباشد . (RICE)

پارگی کاف چرخش: ممکن است در اثر صدمه حاد یا مزمن و فشار مفصلی ایجاد شود . برای تعیین وسعت این پارگی از آرتروگرافی و MRI استفاده می شود .

علائم و نشانه ها : بیماران از درد، محدودیت دامنه حرکتی و اختلال عملکرد مفصلی ودرد شبانه شکایت می کنند بیمار نمی تواند دست خود را به طرف بالا بلند کند .

درمان طبی: داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) ، استراحت توام با اصلاح فعالیتها ،، تزریق کورتیکوستروئید در مفصل شانه و فیزیک درمان برای بهبود دامنه حرکت .

درمان پرستاری : آموزش ورزشهای شانه

اپی کندیلیت: یک شرایط دردناک مزمن است که در اثر حرکات مکرر و اضافی ساعد بصورت خم وراست کردن و چرخش داخلی و خارجی ایجاد می شود .

فعالیتهایی که در اپی کندیلیت نقش دارند : تنیس ، ورزشهای دارای راکت و ژیمناستیک .

علائم ونشانه ها : درد به طور مشخص به سطحی خلفی ساعد انتشار می یابد. بیمار ممکن است نتواند چنگ قوی بزند .

درمان طبی: استقاده ا زیخ پس از انجام فعالیت و مصرف NSAID و استفاده از یک آتل بی حرکت کننده و تزریق موضعی کورتیکوستروئید برای بیماران با درد شدید.

درمان پرستاری: اموزش برای انجام تمرینات توانبخشی به صورت افزایش تدریجی کشش روی تاندونها.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

هیپرتانسیون یکی از شایع ترین مشکلات طبی در ایالات متحده بوده و به عنوان سردسته علل مراجعه به پزشک و تجویز دارو می باشد. هیچ تعریف ثابتی در مورد هیپرتانسیون وجود ندارد، اما معمولاً به حالتی اطلاع می شود که فشار خون از حد نرمال بالاتر می رود. در سال 1996 سازمان جهانی بهداشت (WHO) هیپرتانسیون را به عنوان فشار خون بالاتر از 95/160 به همراه افزایش خطر بیماری قلبی عروقی تعریف کرد. در ایالات متحده گزارشی از NC-VI J پیشنهاد کرد که فشار بالای 90/140 که سه بار در سه ویزیت جداگانه گرفته شده است. و باعث افزایش ریسک بیماریهای قلبی &ndash عروقی می شود. (1) با این تعریف در حدود 50 میلیون نفر در آمریکا مبتلا به هیپرتانسیون هستند که حدود 70% این افراد به بیماری خود آگاه هستند. 50% این افراد تحت درمان بوده که حدود 25% این افراد دارای فشار خون کنترل شده در آستانه 90/140 می باشند.
هیپرتانسیون با بالارفتن سن افزایش یافته و در افراد سیاه پوست نسبت به سفیدپوست بیشتر دیده می شود. مرگ و میر ناشی از سکته های مغزی و بیماری عروق کرونری.: شایعترین عوارض هیپرتانسیون ، در طی این سه دهه به خاطر پیشرفت های درمانی کاهشی در حدود 60% داشته است. با این حال به طور کامل رفع نشده است.
وقوع ESRD وCHF دو عارضه دیگر هیپرتانسیون در حال افزایش می باشد. میزان مرگ و میر قلبی عروقی هنگامی که فشار دیاستولی و سیتولی بالا می رود افزایش می یابد. اما در افراد بالای 50 سال فشار سیتولی یک پیشگو کننده بهتر برای ارتباط این عوارض با میزان مرگ و میر است. (2)
NC-VI J جهت طبقه بندی فشار خون در افراد 18 ساله و بالاتر، ششمین گزارش خود را در سال 1997 ارائه داد که عبارتند از: Svstolic MMHg svstolic
85-89 130-139 High Normal
Hypertension
90-99 140-159 StagI (mild)
100-109 160-179 Stage II (Med)
110
در صورتی که فشار دیاستولی و سیستولی در هر stage نباشد فشار خون را بر اساس فشار بالاتر مشخص می کنیم.
ایتولوژی:
در حدود 95-90% از بیماران با هیپرتانسیون علت مشخصی برای بیماری وجود ندارد که به آن هیپرتاسیون اولیه یا اساسی گویند. در این تیپ الگوی درگیری فامیلی زیاد بوده و دخالت عوامل ژنتیکی را در این بیماران مطرح می کنند. علاوه بر فاکتورهای ژنتیکی فاکتورهای دیگر نظیر چاقی، سیگار، الکل، زندگی کم تحرک، مصرف نمک، استرس در ایجاد این تیپ دخیل هستند. مکانیسم های پاتوفیزیولوژی پیشنهاد شده شامل عوامل نوروهومورال (افزایش فعالیت سیستم رنین- آنژیوتانسینوژن و سمپاتیک)، هیپرانسولینیمی ، احتباس کلیوی سدیم به میزان بالا و تغییرات ایجاد شده در آندوتلیوم عروقی است که مورد اخیر بنظر میرسد. بیشتر بعلت کاهش تولید NO و افزایش تولید آندوتیلن عروق می باشد.(4)
در حدود 5% افراد علت مشخص برای هیپرتانسیون وجود دارد که به آن هیپرتانسیون ثانویه گفته می شود. عوامل آن بطور خلاصه در زیر بیان شده است. (5)
(a کلیوی : بیماری پارانشیم: گلومرونفریت حاد، کلیه پلی کیستیک، نفروپاتی دیابتی
بیماری عروقی: کلاژن واسکولار، تنگی شریانها (AS)، دیسپلازی فیبروماسکولار
(b اندوکرین و متابولیک: فئوکروموسیتوما، آلدوسترونیسم، هیپرپلازی مادرزادی آدرنال، سندرم کوشینگ هیپرپاراتیروئید، آگرومگالی، هورمون با منشاء اگزوژن OCP))
C)عصبی : Sleep apnea، افزایش فشار داخل جمجمه (ICP)، سندرم گیلن باره، هیپرتانسیون بعد جراحی، تشنج اتونومیک.
D)داروها: آمفتامین، کوکائین، سیکلوسیورین، اتانول، کورتیکو استروئید، مینرالوکورتیکوئید،NSAID ، تیرامین
متفرقه: کوارکتاسیون آئورت، حاملگی, سندرم کارسنوئید، شانت AV، بربری و نارسایی آئورت

علائم بالینی:

فشار خون بندرت به تنهایی علامت دار می شود. هر چند لائمی غیر اختصاصی نظیر سردرد (بخصوص در ناحیه آکسی پوت ) تاری دید، طپش قلب، آنژین، خونریزی از بینی، سرگیجه وخستگی ممکن است دیده شوند. علائم فشار خون بسته به بیماری زمینه ای آن می تواند متغیر و اختصاصی باشد که می توان اثر ضعف، پر اداری و گرفتگی عضلانی ثانویه به هیپوکالمی در هیپرآلدوسترونیسم اولیه و تعریق ، طپش قلب و سردرد در فئوکروموسیتوما نام برد. با افزایش فشار خون مزمن علائم صدمه به ارگانهای هدف ممکن است ظاهر شود که علائم قلبی، بیماری عروق مغزی، اورمی و دیسکسیون آئورت می باشد. (6)

عوارض:

1- سیستم قلبی- عروقی: درگیری سیستم قلبی عروقی در هیپرتانسیون شامل هیپروترومی بطن چپ (LVH)، بیماری ایسکمیک قلبی، اتساع ریشه آئورت، آریتمی بطنی و دهلیزی، نارسایی سیستولیک و دیاستولیک و آنژین قلبی می باشد.(7)
هیپرتانسیون مزمن بطور قابل توجهی باعث افزایش دیامتر، ضخامت و سختی آئورت شده که تغییرات دیامتر و ضخامت در مردان نسبت به زنان بیشتر مشاهده شده است. (8)
2- سیستم عصبی مرکزی: عوارش هیپرتاسیون مزمن در سیستم عسبی مرکزی بصورت سکته خونریزی دهنده، آتروآمبولیک و انسفالوپاتی تظاهر می کند (9). یک فشار دیاستولیک بالای 95 سیستولیک بیش از 160 منجر به افزایش انسیدانس قابل توجه سکته ها می شود.(چهار برابر می کند) (10). ریسک سکته ها با LVH، سن و دیابت همراه بالا می رود. (11)

شامل 45 صفحه word



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارت

کارت ویزیت آرایشگاه زنانه کاملا لایه باز بود و به راحتی قابل ویرایش می باشد

اندازه 5*9

فایل پی اس دی

300دی پی آی



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:6

فهرست و توضیحات:

آشنایی با وسایل اندازه گیری

آشنایی باکولیس و ریز سنج ( میکرومتر

وسایل مورد نیاز :

تئوری آزمایش :

فرایند سنجش و اندازه گیری عوامل مختلف در زندگی بشر از بدو خلقت اهمیت زیاد داشته است و از حدود 7000 سال پیش بشر از مقادیر شناخته شده ای همچون طول اعضای بدن به منظور اندازه گیری و مبادلات تجاری استفاده کرده است اندازه گیری عبارتا ست از مقایسه کمیتی با واحد مقرر قانونی در ابزار مربوط مانند مقایسه ابعاد در یک قطعه با واحد طول دقت وسیله اندازه گیری حداقل اندازه ای است که بوسیله اندازه گیری می توان اندازه گرفت را گویند اندازه گیری دو قسمت است یکی اندازه گیری مستقیم و دیگری اندازه گیری غیر مستقیم است همچنین در اندازه گیری خطا های مختلفی وجود دار دکه از جمله می توان خطا های دائمی و اتفاقی را نام برد اندازه گیری خود دارای انواع مختلفی است که می توان از آنها اندازه گیری مکانیکی ؛ هیدرولیکی ؛الکترونیکی و نوری را نام برد .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

کاتالیزگرها موادی هستند که سرعت واکنش&zwnj های شیمیایی را افزایش می&zwnj هند ولی در واکنش مصرف نمی&zwnj شوند.
کاتالیزگرها چه در کاربردهای صنعتی وچه در فرآیندهای بیولوژیکی اهمیت بسیاری دارند زیرا در واکنشهای صنعتی لازم است که سرعت واکنش به طریقی مثلاً استفاده از کاتالیزگرها افزایش داده شود تا تولید فرآورده&zwnj های حاصل از ان از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد، اگر چه می&zwnj توان با افزایش دما سرعت واکنش را به مقدار قابل توجهی افزایش داد ولی از آن جا که افزایش دما با مصرف انرژی همراه است، چنین اقدام صرفه&zwnj ی اقتصادی نخواهد داشت، از سوی دیگر بسیاری از مواد نسبت به گرما حساس هستند و در اثر گرما تجزیه می&zwnj شوند به همین دلیل مناسب&zwnj ترین راه این است که برای سرعت دادن به واکنش&zwnj های شیمیایی از کاتالیزگر استفاده گردد.
کاتالیزگرها در فرآیندهای بیولوژیکی هم از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. آنزیم&zwnj ها مانند یک کاتالیزگر در کلیه اعمال زیستی نقش بسیار اساسی و ماهرانه&zwnj ای را ایفا می&zwnj کنند که کاتالیزگرها را می&zwnj توانیم به یک کلید تشبیه کنیم که می&zwnj تواند انواع قفل&zwnj ها را با مکانیسم&zwnj های مختلف باز کند یعنی نقشی که آنزیم&zwnj ها در اعمال زیستی و حیاتی ایفا می&zwnj کنند بسیار مؤثرتر از کاتالیزگرهایی است که ساخته&zwnj ی دست بشر است در این مقاله سعی شده است که از تعریف کاتالزگر، خواص چند مکانیسم کاتالیزگرها مورد بحث و بررسی قرار گیرد و برخی از کاربردهای آن در صنعت بیان شده است نقش و اهمیت کاتالیزگرها در پالایش&zwnj های نفت و بسیاری از سنتزها در سایه&zwnj ی بهره&zwnj گیری از کاتالیزگرهای خاصی با مکانیسم&zwnj های معین انجام می&zwnj گیرد و برخی از کاتالیزگرها نه تنها تشکیل یا شکستن پیوندها را آسان می&zwnj کنند بلکه محصولات واکنش را هم در قالب هندسی خاصی تولید می&zwnj کنند امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

مقدمه
تا اغاز قرن نوزدهم ماهیت کاتالیزگرها ناشناخته بود، سرانجام در سال 1835 میلادی، ژان یاکوب برسلیوس شیمیدان سوئدی در بررسی واکنشهای شیمیایی در طول سی سال پژوهش و بررسی یکی از خصوصیات مهم واکنشها را سرعت انجام آنها دانست زیرا واکنشهایی که در آزمایشگاه انجام می&zwnj شود باید از سرعت کافی برخوردار باشد تا بتوان واکنشی را دنبال کرده و با مشاهده آزمایش به نتایجی دست یافت مانند هر گاه شعلة کبریت افروخته&zwnj ای را به توده&zwnj ای از قند تماس دهید قند گداخته می&zwnj &zwnj شود ولی نمی&zwnj سوزد، برای سوزاندن قند می&zwnj توانید مقداری خاکستر سیگار یا کمی از خاک گلدان روی آن بریزید در این صورت قند با شعله&zwnj ی آبی خیره&zwnj کننده&zwnj ای همراه با صدای فش&zwnj فش خواهد سوخت در این عمل خاکستر سیگار یا خاک گلدان کاتالیزگر است، یعنی سوختن قند در مجاورت خاکستر یا خاک انجام می&zwnj گیرد، لیکن خاکستر یا خاک در پایان واکنش بدون تغییر شیمیایی به جا می&zwnj ماند.
کشف کاتالیزگرهای جدید تأثیر فراوانی در صنعت داشته است و واکنشهای شیمیایی در صنعت باید نسبتاً سریع انجام شوند زیرا یک کارخانه&zwnj دار نمی&zwnj تواند سالها در انتظار بدست آمدن محصولی بماند که امروز بازار فروش خوبی دارد.
دانش روز افزون درباره&zwnj ی آنزیم&zwnj ها یعنی کاتالیزگرهای زیستی درک ما را درباره&zwnj ی فرآیندهای زیستی دگرگون کرده است، به همین دلیل مطالعه و نحوه&zwnj ی کاربرد آنها در بین مواد شیمیایی از اهمیت ویژه&zwnj ای برخوردار است.

شامل 22 صفحه فایل word



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
پایان
دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه29

فهرست مطالب

  1. 1. تولد و کودکی
  2. کمالات انسانی
  3. بیعت مردم با حسن بن علی (ع )
  4. همسران و فرزندان امام حسن (ع )


تولد و کودکی

امام حسن (ع ) فرزند امیر مؤمنان علی بن ابیطالب و مادرش مهتر زنان فاطمه زهرا دختر پیامبر خدا (ص ) است .

امام حسن (ع ) در شب نیمه ماه رمضان سال سوم هجرت در مدینه تولد یافت . وی نخستین پسری بود که خداوند متعال به خانواده علی و فاطمه عنایت کرد.

رسول اکرم (ص ) بلا فاصله پس از ولادتش ، او را گرفت و در گوش چپش اقامه گفت . سپس برای او بار گوسفندی قربانی کرد، سرش را تراشید و هموزن موی سرش که یک درم و چیزی افزون بود - نقره به مستمندان داد. پیامبر (ص ) دستور داد تا سرش را عطر آگین کنند و از آن هنگام آیین عقیقه و صدقه دادن به هموزن موی سر نوزاد سنت شد. این نوزاد را حسن نام داد و این نام در جاهلیت سابقه نداشت .

کنیه او را ابومحمد نهاد و این تنها کنیه اوست .

لقب های او سبط، سید، زکی ، مجتبی است که از همه معروفتر مجتبی می باشد. پیامبر اکرم (ص ) به حسن



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
بری

پُل میشِل فوکو (Paul Michel Foucault) پانزدهم اکتبر ۱۹۲۶ در ناحیه سنت موار پوآیته فرانسه به دنیا آمد. او یک فیلسوف؛ تاریخدان و متفکر فرانسوی است.

وی، فرزند « آن مالاپار» و جراح متمول « پل فوکو» بود که بعدها اسم خود را به میشل فوکو تغییر داد.

او صاحب کرسی « تاریخ نظام&zwnj های فکری» در کالج دو فرانس بود و در دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی تدریس کرد.

به خاطر نظریات عمیق و دیدگاه انقلابی درباره جامعه، سیاست و تاریخ از سرشناس&zwnj ترین متفکران قرن بیستم محسوب می&zwnj شود. همچنین فوکو جزو رهبران نظری پساساختارگرایی محسوب می&zwnj شود، هر چند از آنها فاصله گفت و در مصاحبه&zwnj ای به صراحت خود را نیچه گرا نامیده است.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه32

فهرست مطالب

جایگاه زکات در دین اسلام

مصارف زکات

تشویق برای ادای زکات

تحذیر از ادانکردن زکات

زکات در اسلام

زکات درلغت به معنی پاکی است وخداوند صدقه واجبه را زکات نام نهاده است چون باعث پاک شدن وتزکیه نفس می گردد:خداوند می فرماید:( ﴿خذ من اموالهم صدقه تطهرهم وتزکیهم بها)توبه/103 « ازاموال مومنان صدقه وزکات بگیر که بدینوسیله ایشان را پاک می نمائی وتزکیه می کنی» تزکیه وتطهیر مومنان به وسیله زکات ازجانب پروردگار شامل افراد جامعه ومومنان است چرا که زکات نفوس افرادرا از گناه وپلیدی بخل وپستی وسنگدلی وخودخواهی وطمع وسایر رذایل اخلاقی واجتماعی که باعث حسادت وتعدی ودشمنی وجنگ وعداوت هستند پاک می نماید ونفس آنها را تزکیه میکندوآنها را به وسیله خیر وبرکت واخلاق عملی به مقام شامخی می رساند که شایستگی سعادت دنیا وآخرت را به دست می آورند

(ارزش ومقام زکات)

خداوند درآیات متعدد به مسلمانان دستور داده است که زکات بدهند ودرهر آیه ای که مردمان را به اقامه نماز دعوت کرده باشد حتما امر به پرداخت زکات نیز همراه آن ذکر شده است .بنابراین نماز وزکات دو پایه وستون بسیار محکمی هستند که دین اسلام برآنها پایه گذاری شده است (فا قیموا الصلاه وآتوا الزکاه )« نماز را به نحواحسن بخوانید وزکات بدهید» مسلمانان نمی توانند وظیفه خود را به نحو احسن نسبت به مسلمانان انجام دهند مگربه وسیله اقامه نماز وادای زکات برای این است که خداون می فرماید:« فان (تابو واقاموا الصلاه وآتوا الزکاه فاخوانکم فی الدین )توبه/11« اگر توبه کردند وپشیمان شدند ونماز را به نحو احسن خواندند وزکات را پرداخت کردند آنگاه برادر دینی شما هستند» خداوند کسانی را که از پرداخت زکات خودداری می کنند تهدید می کند ومی فرماید(ولا یحسبن الذین یبخلون بما آتاهم الله من فضله هو0خیرا لهم بل هو شر لهم



دریافت‌فایل