نگین رایان

۸۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه23

فهرست مطالب

همچنین در توصیه نامه شاره 135 هدف از تعیین حداقل مزد به صورت زیر بیان شده است:

2- هدف از تعیین حداقل دستمزد

الف) قانون

ب) تصمیمهای مقام صلاحیت دار

ج) تصمیم های هیات یا شورای تعیین دستمزد

د) تصمیم های دادکاههای کار

هـ) تصمیم هایی که به مفاد پیمان های دسته جمعی اعتبار قانونی می بخشد.

حداقل دستمزد و روش های تعیین آن

در این مقاله سعی شده به طور خلاصه موضوع حداقل دستمزد از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد. ابتدا تعریف مختلف حداقل دستمزد روزانه و سپس به هدف از تعیین آن پرداخته شده است. در ادامه به تاریخچه حداقل دستمزد و مقوله نامه ها و توصیه نامه های تصویب شده مربوطه اشاره شده است. در قسمت بعد مقاله ضوابط و معیارهای تعیین و تعدیل و دوره تعدیل دستمزد و همچنین تجارب کشورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش دیگر، آثار مربوطه و سیاست های مکمل جهت دستیابی به هدف مورد نظر تعیین حداقل دستمزد و کاهش اثر منفی اجتماعی آورده شده است.


مقدمه:

حداقل دستمزد ازبحث انگیزترین موارد قانونی کار در کشور است که هر سال هنگام تعدیل آن در اسفند ماه موجب طرح مباحثات زیادی می شود که گاهی شکل حادی نیز به خود می گیرد. حداقل دستمزد در ایران به صورت یه جانبه بین نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت تعیین می شود که به ندرت بین آنها همخوانی وجود دارد؛ به همین دلیل درباره حداقل مزد سال 1382، در روز آخر اسفند 1381 توافقی اجباری حاصل شد.

در این تحقیق سعی می شود که حداقل دستمزد از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد و در هر قسمت تجارب سایر کشورها نیز جهت پربارتر شدن بحث ذکر شود.

1- مفاهیم و تعاریف

تعاریف مختلفی از حداقل دستمزد ارائه شده است که برخی از آن ها عبارتند از:

حداقل دستمزد عبارت است از نرخ های مزدی که از طریق قانون یا کذاکرات دسته جمعی برقرار می شود و با مزدهای پایین تر از نرخ ها نمی توان کارگران را استخدام کرد یا به عبارت دیگر مزدها نمی توانند و نباید از این حد پایین تر باشند و پرداخت آن باید به صورت نقدی باشد و پرداخت های غیر نقدی



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰


مسعود میراب زاده : ضریب جینی مقوله ای است که در چارچوب اقتصاد سبز1 و اقتصاد رفاه2به عنوان آلترناتیوی برای تولید ناخالص داخلی محکی برای اندازه گیری رشد اقتصادی پیشنهاد شده است.ضریب جینی تلاشی است برای اندازه گیری این مطلب که آیا رشد کشور، رشد تولید کالاها و گسترش خدمات در عمل منجر به افزایش رفاه مردم شده است یا خیر.

طرفداران ضریب جینی مدعی هستند که این ضریب محک قابل اطمینان تری برای تعیین میزان پیشرفت یک کشور است و به وسیله آن می توان بین رشد مفید و رشد غیراقتصادی تفاوت قائل شد. در معادله ضریب جینی، به یک معنا
هزینه رشد نیز حساب می شود.

تولید ناخالص داخلی و کاستی های آن

در واقع تولید ناخالص داخلی اساساً برای اندازه گیری میزان شهروندان یک کشور طرح ریزی نشده بود ولی اقتصاددانان با استفاده از آمار به دست آمده بر مبنای آن ظرف سال های متمادی به اندازه گیری تغییرات سطح زندگی افراد یک کشور دست می زدند. در فرمول تولید ناخالص داخلی هزینه ها به حساب نمی آیند و تاکید زیادی بر تولید و مصرف می شود و این فرمول به بهبود شرایط زیست انسان ها توجهی ندارد. سیمون کازنتز مخترع فرمول تولید ناخالص داخلی خود می گوید:« رفاه یک ملت را نمی توان با اندازه درآمدشان اندازه گیری کرد. در بررسی بهزیستی مردم یک کشور باید به مسائل زیست محیطی نیز توجه کرد.»

پایه های تئوریک ضریب جینی

از اوایل دهه 90 میلادی این اتفاق نظر به وجود آمده بود که رشد نقدینگی به معنای کاسته شدن از میزان رفاه مردم و هزینه بر شدن خدمات اجتماعی (پرداخت پول بابت دریافت خدمات اجتماعی) می شود. اگر چه رشد نقدینگی باعث گسترش اقتصاد می شود ولی در عمل اثری معکوس بر رفاه مردم دارد. معمولاً سیاستمداران و خبرنگاران رشد تولید ناخالص داخلی را با رشد اقتصادی معادل می گیرند اما ضریب جینی تلاشی است برای ارائه تصویری کامل تر از وضع اقتصاد و جبران کمبودهایی که ممکن است فرمول تولید ناخالص داخلی داشته باشد. اقتصاددانانی مانند فیلیپ لون بر این امر تاکید داشته اند که افزایش تولید کالا و گسترش خدمات را باید بر پایه سود و زیان بررسی کرد و نه فقط سودی که از این روندها حاصل می شود.
بنا بر مدلی که توسط ارائه شده فعالیت اقتصادی به شکل بالقوه اثرات زیانبار زیر را به دنبال دارد:
هزینه کاسته شدن منابع، هزینه جرم، هزینه آسیب به جو زمین، هزینه از هم پاشیدن خانواده، هزینه آلودگی آب و هوا و همچنین آلودگی صوتی، از دست رفتن زمین های کشاورزی، هزینه از دست رفتن تالاب ها و جنگل ها.

قابلیت ادامه تولید و ضریب جینی

هزینه های فعالیت اقتصادی که به آنها اشاره شد در چارچوب منابع و قابلیت ادامه تولید در آینده نیز قابل بررسی است و ضریب جینی در محاسبه رفاه در یک جامعه، به آینده و حفظ قابلیت ها در آینده نیز توجه نشان می دهد. به عنوان مثال فعالیت های کشاورزی که از سفره های آب زیرزمینی استفاده می کند و موجب کاسته شدن حجم آب های زیرزمینی می شود در مقایسه با فعالیت های کشاورزی که از آب رودخانه ها جهت آبیاری استفاده می کند، در چارچوب ضریب جینی رتبه و نمره پایین تری می گیرد.

درآمد و کاهش سرمایه

میزان مطلوب تولید و مصرف بدون آنکه به ظرفیت اقتصاد در تولید و مصرف در آینده ضربه بزند نکته مهمی است که باید به آن توجه لازم مبذول شود و در چارچوب فرمول ضریب جینی این سوال کلیدی مطرح می شود که آیا یک ملت می تواند تمامی تولید ناخالص داخلی کشور را مصرف کند بدون آنکه به ظرفیت تولید و مصرف در آینده ضربه بزند؟

لذت از زندگی و تولید کالا

از اوایل قرن بیستم به این موضوع اذعان شده که رفاه اقتصادی به لذت افراد از زندگی نیز بستگی دارد و فقط محدود به تولید کالاها نمی شود. این مساله در محاسبات ضریب جینی نیز لحاظ شده است.
ضریب جینی

ضریب جینی مقوله ای است که در چارچوب اقتصاد سبز (۱) و اقتصاد رفاه (۲) به عنوان آلترناتیوی برای تولید ناخالص داخلی محکی برای اندازه گیری رشد اقتصادی پیشنهاد شده است.ضریب جینی تلاشی است برای اندازه گیری این مطلب که آیا رشد کشور، رشد تولید کالاها و گسترش خدمات در عمل منجر به افزایش رفاه مردم شده است یا خیر.

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله 12 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

بحث ما درباره مسأله معاد است . مسأله معاد از نظر اهمیت ، بعد از مسأله توحید مهمترین مسأله دینی و اسلامی است . پیغمبران ( و بالخصوص&rlm آنچه از قرآن درباره پیغمبر ما استفاده می&rlm شود ) آمده&rlm اند برای اینکه مردم&rlm را به این دو حقیقت مؤمن و معتقد کنند : یکی به خدا ( مبدأ ) و دیگر به&rlm قیامت و یا فعلا به اصطلاح معمول ما معاد مسأله معاد چیزی است که برای&rlm یک مسلمان ایمان به آن لازم است ، یعنی چه ؟ یعنی در ردیف مسائلی نیست&rlm که چون از ضروریات اسلام است و ایمان به پیغمبر ضروری است ، پس ایمان&rlm به آن هم به تبع ایمان به پیغمبر ضروری است . ما بعضی چیزها داریم که باید به آنها معتقد بود ، به این معنا که&rlm اعتقاد به آنها از اعتقاد به پیغمبر منفک نیست ، باید به این&rlm معناست نه به معنی تکلیف ، به معنی این است که انفکاک پذیر نیست که&rlm انسان به پیغمبر و اسلام ایمان و اعتقاد داشته باشد ولی به این چیز ایمان&rlm نداشته باشد . مثلا روزه ماه رمضان ، می&rlm گویند که روزه ماه رمضان از ضروریات اسلام است . اگر کسی روزه نگیرد و بدون عذر روزه بخورد ، این&rlm آدم فاسق است ولی اگر کسی منکر روزه باشد ، از اسلام خارج است ، چرا ؟
برای اینکه اسلام ایمان به وحدانیت خدا و ایمان به پیغمبر است و امکان&rlm ندارد که کسی به گفته پیغمبر ایمان داشته باشد ولی روزه را منکر باشد ، چون اینکه در این دین روزههست از ضروریات و از واضحات است ، یعنی نمی&rlm شود انسان در ذهن خودش&rlm میان قبول گفته&rlm های پیغمبر و منها کردن روزه تفکیک کند . ولی خود مسأله&rlm اعتقاد به روزه داشتن مستقلا موضوع ایمان و اعتقاد نیست ، یعنی در قرآن&rlm هیچ جا وارد نشده : کسانی که به روزه ایمان می&rlm آورند . اما گذشته از اینکه مسأله معاد و قیامت مثل روزه از ضروریات اسلام&rlm است ( یعنی نمی&rlm شود کسی معتقد به پیغمبر باشد ولی منکر معاد باشد ) در تعبیرات قرآن کلمه ایمان به قیامت ، ایمان به یوم آخر آمده است ، یعنی&rlm پیغمبر مسأله معاد را به عنوان یک چیزی عرضه کرده است که مردم همان&rlm طوری که به خدا ایمان و اعتقاد پیدا می&rlm کنند ، به آخرت هم باید ایمان و اعتقاد پیدا کنند ، که معنی آن این می&rlm شود که همین طوری که خداشناسی لازم&rlm است ( یعنی انسان در یک حدی مستقلا با فکر خودش باید خدا را بشناسد ) در مسأله معاد نیز انسان باید معادشناس باشد ، یعنی پیغمبر نیامده است&rlm که در مسأله معاد بگوید چون من می&rlm گویم معادی هست شما هم بگویید معادی&rlm هست ، مثل اینکه من گفتم روزه واجب است شما هم بگویید روزه واجب است&rlm . نه ، ضمنا افکار را هدایت و رهبری و دعوت کرده که معاد را بشناسند ، معرفت و ایمان به معاد پیدا کنند .
معاد ، جزء اصول دین
اینکه علمای اسلام معاد را از اصول دین قرار داده&rlm اند ولی سایر ضروریات&rlm را از اصول دین قرار نداده&rlm اند ، بر همین اساس است . چون خیلی اشخاص از ما این سؤال را می&rlm کنند ، می&rlm گویند شهادتین که انسان به آن مسلمان می&rlm شود دو چیز بیشتر نیست : اشهد ان لا اله الا الله ، اشهد ان محمدا رسول الله&rlm
. دیگر چرا مسأله معاد را جزء اصول دین قرار داده&rlm اند ؟ خوب ، آدمی که&rlm به پیغمبر ایمان داشته باشد ، به هر چه پیغمبر گفته ( اگر برایش ثابت&rlm شود که پیغمبر گفته ، مخصوصا اگر ثبوتش به حد ضرورت و بداهت برسد ) ایمان پیدا می&rlm کند ، پس ما باید بگوییم اصول دین دو چیز بیشتر نیست
( 1 ) : توحید ، نبوت ، معاد فرع و طفیلی نبوت است ، چون ما به نبوت&rlm
اعتقاد داریم و پیغمبر از معاد خبر داده ، به معاد هم اعتقاد داریم ، همین طوری که چون پیغمبر گفته&rlm اند نماز واجب است به نماز هم اعتقاد داریم ، نماز هم از ضروریات است ، روزه هم از ضروریات است ، حج هم از ضروریات است . این ایراد وارد نیست ، چون علت اینکه مسلمین معاد را جزء اصول دین&rlm قرار داده&rlm ا ند این بوده که اسلام درباره معاد یک امر علاوه&rlm ای از ما خواسته&rlm ، یعنی نخواسته ما فقط آن را به عنوان یکی از ضروریات اسلام ، به طفیل&rlm قبول نبوت قبول کرده باشیم ، خواسته که خود ما هم مستقلا به آن ایمان و اعتقاد داشته باشیم ، ولو مثلا ما به نبوت اعتقاد نداشته باشیم ، به معاد اعتقاد داشته باشیم . این که ولو می&rlm گویم نه اینکه از آن صرف نظر می&rlm کنم ، می&rlm خواهم بگویم یک مسأله&rlm ای است که خواسته ما مستقلا به آن ایمان&rlm داشته باشیم و لهذا قرآن استدلال می&rlm کند بر قیامت ، استدلال نمی&rlm کند بر روزه&rlm ، می&rlm گوید روزه را پیغمبر گفته ، ولی استدلال می&rlm کند بر قیامت ، چه آن نوع&rlm استدلالی که پایه آن خود توحید است ، و چه آن استدلالی که پایه آن نظام&rlm خلقت است .

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله 11 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

فایل : word

قابل ویرایش و آماده چاپ

تعداد صفحه :16

درآمد

شادی، از مهم&rlm ترین احساسات و نیازهای بشر به شمار می&rlm رود. هر ملتی با توجه به باورهایش به گونه&rlm ای ابراز غم و شادی می&rlm کند. اسلام نه تنها این احساسات را سرکوب نمی&rlm کند، بلکه بر اساس برخی آیه&rlm ها و روایت&rlm ها آن را امری ضروری می&rlm داند و البته برای آنها حد و مرزی قایل شده است تا بدین طریق، کنترل مثبتی شوند. در این مجموعه ابتدا شادی را تعریف می&rlm کنیم و سپس به ضرورت و شرایط و معیارهای این بحث در چهار چوب اسلام، همچنین به عوامل و آثار شادی اسلامی می&rlm پردازیم.

تعریف شادی

شادی؛ در لغت به معنای، خوشحالی، سلامتی و فرح آمده است. آنچه در این نوشتار مورد نظر ماست، همان معنای نخست، یعنی خوشحالی و مسرت است.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:39

فهرست مطالب

پیشگفتار &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip 1

چکیده &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip 2

مقدمه &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip 4

فصل اول :

مزایای تحصیل از راه دور &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip .. 5

معرفی چند مرکز دانشگاهی اینترنتی &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip .. 6

دانشگاه کالیفرنیا &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip 8

عملکرد ایران دراین زمینه &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip . 11

فصل دوم :

بررسی یک مرکز آموزشی اینترنتی VU &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip 14

نتیجه گیری و جمع بندی . &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip ... 32

پیشنهادات و نظرات ................................................................. 33

منابع و مآخذ &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip &hellip ...

مقدمه:

تحصیل علم از دیر باز امری مهم و مورد توجه بشر بوده است و در همه اعصار و قرون ، آموزش و تحصیل یکی از جوانب زندگی بشری به شمار رفته است.

این امر در تاریخ خود ، دوره های مختلفی را طی کرده است و همیشه با یک مشکل مهم درگیر بوده است ؛ آن مشکل عبارت است از؛ بعد مسافت مکانی ، که بشر دوستار علم همیشه در پی یافتن راه حلی برای مبارزه و از میان برداشتن این معضل بوده است و در تقابل با این مشکل انسان به تحصیل مکاتبه ای و از راه دور روی آورد. که اکنون به گوشه ای از تاریخچه آن خواهیم پرداخت.

آغاز تحصیل از راه دور بر می گردد به حدود 60 سال قبل زمانی که یک مؤسسه خیریه و عملی برای دانش آموزانی که در نقاط کور کشورشان قرار داشتند و امکانات آموزشی نیز در آن نواحی وجود نداشت ، به فکر افتاد تا از راه مکاتبه ای به آن دانش آموزان طالب علم خدمات آموزشی ارائه دهد. پس از آن یک شبکه رادیویی مخصوص افرادی که نمی توانستند در مدارس درس بخوانند راه اندازی گردید و در ساعتهای مختلف درسهای مربوط به کلاس خاصی ارائه می شد و در پایان دروس امتحانی نیز گرفته می شد و نتایج آن به آدرس محل سکونت شخص فرستاده می شد . بعداً از طریق تلویزیون نیز این امکانات ارائه شد اما با کیفییت بالاتر ، ولی با ظهور اینترنت و امکانات سریع و آسان آن در سال 1989 اینترنت نیز به جمع ارائه کنندگان تحصیل از راه دور پیوست که در سالهای اخیر با پیشرفت اینترنت دانشگاههای مختلف که خدمات آموزشی خود را از طریق اینترنت ارائه داده اند روز به روز بیشتر می شود . کارشناسان معتقدند که در قرن 21 تعداد بسیاری از دانشجویان از طریق اینترنت به کسب علم و دانش خواهند پرداخت.

انگیزه ای که ما را بر آن داشت تا به تحقیق در مورد دانشگاههای مجازی بپردازیم شنیده های ما از اخبار و افراد به صورت مبهم بود ، پس خود تصمیم گرفتیم به طور کامل در این زمینه تحقیق کنیم.

فصل اول

1-1) مزایای تحصیل از راه دور :

حال که با گوشه هایی از روشهای تحصیل از راه دور و همچنین کاربردهای ویژهُ اینترنت در زمینهُ اطلاع رسانی آشنا شدیم خوب است که مروری کوتاه داشته باشیم بر مزایای تحصیل از راه دور.

1-1-1) حذف رفت و آمدهای طولانی :

در روشهای تحصیل ا ز راه دور و بویژه تحصیل از طریق اینترنت رفت و آمد و پیمایش مسیرها حذف شده و امکان تحصیل از طریق اینترنت برای هر کار در هر گوشه جهان در هر سایت که به ارائه خدمات آموزشی پرداخته باشد فراهم می آید و بجای پیمودن راههای دراز ، می توان از طریق گذر کردن از مسیرهای منطقی با سرعتی بسیار بالا به مقصد رسید.

2-1-1) عدم درگیری با وقت محدود :

خدمات شبانه روزی اینترنت این امکان را فراهم آورده که کاربر در هر ساعت شبانه روز بتواند به راحتی به هر نقطه از جهان متصل شده و از سرویس های مختلف بهره مند گردد. این موضوع مسأله دیر رسیدن به کلاس و دیگر مسائل زمان تحصیل را از میان برداشته است و فرد محصل در هر سمت و شغل ( از جمله کارمند، دانشجو ، پیشه ور و&hellip ) باشد می تواند در ساعاتی از ساعات فراغت خود به تحصیل بپردازد. و در هر زمان که احساس تمایل کرد به مسائل و کارهای آموزشی خود سامان دهد.

3-1-1 ) رفع مشکلات امتحانی :

در این شیوه تحصیل (تحصیل از طریق اینترنت ) شما دیگر با استرسها و اضطرابات زمان امتحانات سروکار ندارید . زیرا اکثر امتحانات در این روش بازه ای وسیع از زمان و به صورتی برگزار خواهد شد که شما هم به وقت و هم به جزوه و مراجع خود دسترسی داشته باشید.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

Windows 10

Windows

ایکروسافت نسخه&zwnj جایگزین ویندوز 8.1 را با نام ویندوز 10 به صورت رسمی منتشر کرد. مایکروسافت منوی استارت را که با معرفی ویندوز 8.1 حذف شد، به محیط دسکتاپ، ویندوز 10 باز گردادنده است، سیستم&zwnj جستجو در ویندوز 10 بهبود یافته و پشتیبانی از ماوس و صفحه&zwnj کلید نیز بهتر شده است. مایکروسافت در ویندوز جدید خود تلاش نموده تا به بازخوردهای کاربران قدیمی، توجه نموده و نیازهای آن&zwnj ها را برآورده کند. ویندوز 10 ترکیبی از قابلیت&zwnj های خوب ویندوز 7 و ویندوز 8.1 به شمار می&zwnj رود.


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه: 13


فهرست مطالب :


نگاه اجمالی
تاریخ بازی
نخستین نظریه&zwnj های بازی
نظریه کارایی یا نیروی اضافی
نظریه تنش زدایی (رفع خستگی و تجدید نیرو)
نظریه تکرار و سیر تکاملی (تجدید فعالیتهای نیاکان)
نظریه پیش تمرینی
نظریه تخلیه یا پالایش یا آرام کردن احساسات زیان بخش
نظریه جبران
نظریه دهلیز فعالیت&zwnj های غریزی
نظریه البوی تاندیک
نظریه دینامیک


انسان نیاز به حرکت و جنبش دارد و بازی بخش مهمی از این نیاز است. هر فرد برای رشد ذهنی و اجتماعی خود، نیازمند اندیشه و تفکر است و بازی خمیر مایه این تفکر و اندیشه است. آمادگی جسمی و روحی برای مقابله با مشکلات بخشی از فلسفه ی بازی کودکان است، بنابراین، بازی هر چه گسترده تر، پیچیده تر و اجتماعی تر باشد کودک از مصونیت روانی بیشتری برخوردار می شود. کشف دنیای اطراف بخش دیگری از فلسفه بازی است که کودک حس کنجکاوی خود را از این طریق ارضا می کند. بازی تن و روان کودک را ایمنی می بخشد و مسؤولیتهای اجتماعی و اقتصادی را که در آینده باید بدون کشید به او می آموزد. کودک با بازی کردن موقعیتی بدست می آورد تا اعتقادات، احساسات و مشکلات خود را پیدا کند و مهارتهای زندگی را بیاموزد. رابرت وایت میگوید: « ساعات زیادی را که کودکان صرف بازی می کنند نمی توان به هیچوجه تلف شده تلقی نمود، بازی ممکن است شادی بخش باشد ولی در دوران کودکی یک کار جدی است » . بدون تردید بازی بهترین شکل فعالیت طبیعی هر کودک محسوب میشود. تعـــــریف بـــازی : به هرگونه فعالیت جسمی یا ذهنی هدفداری که به صورت فردی یا گروهی انجام پذیرد و موجب کسب لذت و اقناع نیازهای کودک شود، بازی می گویند



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

تحقیق درباره زلزله

تحقیق

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:23

فهرست و توضیحات:

ضرورت و اهمیت کسب آمادگی در برابر خطرات زلزله 2

نکات ایمنی ساختمانی 3

نکات ایمنی غیر ساختمانی 3

آمادگی افراد جامعه 4

ایمن سازی و تجهیزات 5

ایمن سازی محیط 6

تجهیز محیط 7

گروه تدارکات باید توجه کنند که 10

عکس العمل مناسب هنگام وقوع زلزله در اماکن مختلف 10

عکس العمل مناسب در ساختمان 12


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

تعداد صفحات: ۲۲ صفحه

فرمت: Word



دریافت‌فایل